Een boom vol talenten

talenten boom
Een boom vol talenten
Zondag 14 april is er veel te zien in de talentendienst in de Vredebergkerk. Er gebeurt van alles.

Aan het begin van de dienst noemt ds. Irene Pluim verschillende talenten en wie zo’n talent heeft, mag gaan staan. De meesten mensen gaan staan bij het talent “kunnen genieten”.
Drie mensen vertellen kort over één van hun talenten, hoe ze dat inzetten en soms ook nog verder ontwikkelen.
De gelijkenis van de talenten is de tekst die in het midden ligt. De tekst eindigt met de oproep om wat je kunt niet te verstoppen maar te gebruiken. Elk mens heeft immers talenten gekregen?

Op een A5je met allerlei eigenschappen / talenten kunnen kerkgangers omcirkelen waar ze goed in zijn. Daarna wordt op gekleurde blaadjes een talent opgeschreven, en ook hoe dat talent al ingezet wordt of in de toekomst ingezet zou kunnen worden.
Na de dienst staan de verschillende kerkgroepen bij statafels om eventuele vragen van kerkgangers te beantwoorden.

Zondagavond worden we verrast met een foto van een kerkganger met de talentenboom, met de gekleurde blaadjes en er is een haiku bijgeschreven:
De boom in de kerk
Draagt talenten als vruchten
Rijkelijk gevuld
!

De boom blijft de komende zondagen voor in de kerk staan en gemeenteleden die er niet bij waren kunnen alsnog het A5je meenemen en een talent in de boom hangen.

Het was een creatieve inspirerende viering waar ieder op eigen wijze bij betrokken kon zijn.