Dopen, trouwen en rouwen Dopen, trouwen en rouwen

De kerk op belangrijke kruispunten in het leven

Op belangrijke kruispunten in het leven heeft de kerk rituelen die dat moment vormgeven. We denken als eerste aan dopen, trouwen en begraven.

Dopen

Dopen is geloven dat God een mensenleven draagt niet alleen als het opbloeit, maar ook bij verdriet en in gevaar. Dopen gebeurt met water. Water is nodig om te groeien, maar teveel  water kan levensbedreigend zijn.
De christelijke doop is een teken dat mensen bij God horen. Het is een teken van een nieuw begin. Wie gedoopt is, hoort van nu af bij al die mensen die samen de kerk vormen.

Trouwen en begraven

Trouwen en begraven gebeurt in onze gemeente meestal op een doordeweekse dag. Het is geen sacrament en in gesprek met betrokkenen wordt ingevuld hoe dit ritueel vorm kan krijgen.

Voor doop of huwelijk in de kerk kunt u contact opnemen met uw bezoekmedewerker, ouderling, wijkpredikant of met het kerkelijk bureau.
Klik hier voor contactmogelijkheden Kerkelijk Bureau.

Bij uitvaarten van een gemeentelid kunt u contact opnemen met de betreffende wijkpredikant.
Klik hier voor contactgegevens predikant wijk Noord.
Klik hier voor contactgegevens predikant wijk Zuid.

Wilt u alleen één van de twee kerkgebouwen huren voor een uitvaart, bel dan de "uitvaartverhuur" telefoon 06 81768230