Kerkgebouwen Kerkgebouwen

De Vredebergkerk en de Oude Kerk

De Protestantse Gemeente heeft twee kerkgebouwen in gebruik.
Voor verhuur van ruimtes in deze twee kerkgebouwen, kunt u contact opnemen met het Kerkelijk Bureau. Klik hier voor openingstijden en andere contactgegevens van het Kerkelijk Bureau.

De Vredebergkerk

De Vredebergkerk is een gebouw met veel verschillende mogelijkheden. De meeste activiteiten vinden dan ook plaats in dit kerkgebouw dat naast eigen gebruik soms wordt verhuurd aan organisaties en groepen van buiten.

In de Vredebergkerk zijn veel mooie dingen te zien. Over de achtergronden van de architectuur van het gebouw, de inrichting, het liturgische centrum, het gedachtenispaneel e.d. is een brochure geschreven.
Lees en bekijk de brochure Kunst in de Vredebergkerk.

Meer weten over de opbrengst van de zonnepanelen, klik hier

Oude Kerk

De Oude Kerk is een oude monumentale kerk met een bewogen geschiedenis rond de Slag om Arnhem in 1944. Het is één van de oudste kerken in Nederland.
Het kerkgebouw wordt incidenteel gebruikt voor bijzondere vieringen en vooral ook voor rouw- en trouwdiensten.
Daarnaast wordt de kerk veelvuldig bezocht door veteranen en toeristen.

De Stichting Vrienden van de Oude Kerk verzorgt o.a. rondleidingen en in de maanden mei t.m. september is de kerk op vaste tijden geopend om te bezichtigen.
Voor meer infomatie kijk op de website van Stichting Vrienden van de Oude Kerk

adres: Benedendorpsweg 134,  6862 WP Oosterbeek

De Culturele Stichting Oude Kerk verzorgt jaarlijks een serie concerten op zondagmiddag.
Bekijk hun website voor het programma.