zondag 18 februari 2024 om 10:00 uur

Kerkdienst Vredebergkerk
Voorganger(s): ds. A.M. Roest

Ouderling: Andrea Gnoth; diaconie: Irene Bouma; lector: Jenneke Bal; organist: Jeroen van der Vinne; beamer: Maarten van Roest; camera: Henk van Loenen; geluid: Giel Kollaard; koster: Arie de Vroomen.

Klik hier voor de liturgie

Toelichting bij de collectes

1e collecte: Omzien naar gevangenen
In Nederland zijn ruim 33.000 mensen gedetineerd en zitten een korte of langere gevangenisstraf uit. Jezus vraagt ons niet te oordelen, maar barmhartig naar hen om te zien. Daarom reiken we (ex-)gevangenen, tbs-patiënten en hun familie een helpende hand om te werken aan herstel.
Kerk in Actie ondersteunt diverse initiatieven in Nederland die omzien naar gevangenen en hun partners en kinderen, hen bezoeken tijdens de detentie, maar een nieuwe kans bieden in de maatschappij. Zoals bijvoorbeeld Exodus, partner van Kerk in Actie, die speciale herfstkampen organiseert waar kinderen kostbare tijd met hun gedetineerde ouder kunnen doorbrengen en samen weer even iets van het echte gezinsleven kunnen ervaren.
Klik hier voor meer informatie over het project.
U kunt uw gift op verschillende manieren geven:
Na de dienst in de collectezakken, via de app Appostel of via onze eigen beveiligde betaalsite of op NL87 INGB 0004 9753 30 Diaconie Prot. Gem. Oosterbeek-Wolfheze o.v.v. Binnenlands Diaconaat Gevangenen (1e collecte)

2e collecte: Bezoekwerk
Een gezamenlijke maaltijd, een bloemetje uit de kerk of een andere attentie zijn belangrijk in het bezoekwerk. Wanneer je ziek bent, extra aandacht kunt gebruiken of iets hebt te vieren, dan spreken bloemen hun eigen taal. Deze collecte is voor de bekostiging van dit bezoekwerk.
U kunt uw gift op verschillende manieren geven:
Na de dienst in de collectezakken, via de app Appostel of via onze eigen beveiligde betaalsite of op NL60 RABO 0373 7266 86 CvK Prot. Gem. Oosterbeek-Wolfheze o.v.v. Bezoekwerk (2e collecte)