zondag 21 januari 2024

10.00  - 11.00
Locatie:
 Ontmoetingskerk te Doorwerth

poster gebedsweek voor de eenheid

Week van gebed voor de eenheid
Op 21 januari 2024 organiseert de Raad van Kerken een dienst voor de week van gebed voor de eenheid.

Het centrale thema is 'Heb God lief en je naaste als jezelf'.
De teksten uit de viering zijn aangeleverd door een oecumenisch team van christenen uit Burkina Faso. Het land maakt momenteel een ernstige veiligheidscrisis door, die alle geloofsgemeenschappen treft. Kerkelijke gemeenschappen zijn uitdrukkelijk doelwit van terroristische aanslagen en wetteloosheid. Het is daarom zeer bijzonder dat in deze chaos vertegenwoordigers van katholieke en protestantse afkomst elkaar hebben gevonden om samen deze viering vorm te geven.
De teksten zijn vertaald en worden door de Raad van Kerken beschikbaar gesteld om onze eigen viering samen te stellen.

De dienst begint om 10.00 uur en vindt plaats in de Ontmoetingskerk in Doorwerth.
Voorganger is ds. Irene Pluim

Na de viering hopen wij elkaar informeel te ontmoeten bij een kopje koffie of thee.
Van harte welkom.