Kerkdienst Vredebergkerk

Zondagmorgen 20 oktober om 10.00 uur bent u van harte welkom voor de kerkdienst in de Vredebergkerk. De voorganger is ds. Martine Nijveld en wij vieren de Maaltijd..

Ds. Martine Nijveld schrijft over deze dienst:
Op deze zondag lezen we 2 Koningen 2:1-18. In de Nieuwe Bijbelvertaling staat daarboven ‘Elia gaat naar de hemel’. Als je het verhaal gaat lezen, blijkt het een ontroerend verhaal te zijn over samen op weg zijn, elkaar vergezellen tot het einde, afscheid nemen en (hoe?) verdergaan. Een verhaal dat we niet vaak lezen, vermoed ik, des te mooier om dit te doen op een zondag waarop we ook het avondmaal vieren: als maaltijd van verbondenheid met God en met elkaar.
De verhalen van Elia en Elisa gaan over profeten in een wereld vol onrust. Dit soort verhalen kan ons ook de vraag stellen hoe wij hier en nu profetisch kunnen spreken en leven.
En voor de mensen die thuis meevieren: als u brood en wijn of sap klaarzet, vieren we óók het avondmaal in verbondenheid.
Welkom!

Voor 0 – 4 jarigen is er oppas en voor kinderen in de basisschoolleeftijd is er kindernevendienst. Tieners en jongeren zijn op kamp in de Biesbosch.

Na de dienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten met een kopje koffie of thee.

Klik hier voor meer informatie over de liturgie en de collecten (kort van te voren beschikbaar).
Klik op de button “Kerkdienst uitgezonden” om de dienst met beeld en geluid mee te vieren