zondag 21 april 2024 om 10.00 uur

Kerkdienst Vredebergkerk
Voorganger(s): ds. J.A.D. van der Boon

Ouderling: Johan Neerhof; diaconie: Jantien Ruisch; lector: Joop van der Voet; organist: Jaap Hagen; beamer: Susan Dragt; camera: Jan van Roest; geluid: Giel Kollaard; koster: Arie de Vroomen;

Toelichting bij de collectes

1e collecte: ZWO-collecte voor duurzame agrarische ontwikkeling in Colombia
Colombia is als land vaak in het nieuws vanwege burgeroorlog en drugsproblematiek. In deze onveilige omgeving vechten marginale groepen, meestal nazaten van slaven voor hun bestaan, zij werken vaak in de landbouw. De ZWO-commissie wil hen daarbij helpen. De bewoners kunnen veel maar de middelen ontbreken hen in de regel.
Klik hier voor meer informatie
Na de dienst in de collectezakken, via de app Appostel of via onze eigen beveiligde betaalsite of op NL87 INGB 0004 9753 30 Diaconie Prot. Gem. Oosterbeek-Wolfheze o.v.v.ZWO - Colombia(1e collecte)

2e collecte: Missionair Werk
Sinds het ontstaan van pioniersplekken is er veel geëxperimenteerd met en geleerd over nieuwe vormen van kerk-zijn. Via online modules over thema’s als ‘Hoe ontdekken we samen het christelijk geloof?’, ‘Hoe ontdekken we waar we als kerk van toegevoegde waarde kunnen zijn?’ en ‘Hoe bouwen we een nieuwe gemeenschap met mensen buiten de kerk?’ stelt de Protestantse Kerk de opgedane kennis gratis en breed beschikbaar voor pioniersplekken, andere vormen van kerk-zijn en bestaande gemeenten die ‘kerk naar buiten’ willen zijn.
Klik hier voor meer informatie.
Na de dienst in de collectezakken, via de app Appostel of via onze eigen beveiligde betaalsite of op NL60 RABO 0373 7266 86 CvK Prot. Gem. Oosterbeek-Wolfheze o.v.v. Missionair Werk PKN(2e collecte)