Herdenking slavernij verleden Zypendaal Arnhem
![]() Op dinsdag 30 juni bent u welkom om de herdenking van het slavernijverleden in park Zypendaal bij te wonen. Het voorbereidingsgroepje, dat de kerkdienst op zondag 28 juni heeft voorbereid, nodigt iedereen uit om ook dinsdag 30 juni samen aanwezig te zijn bij de herdenking in park Zypendaal in Arnhem. Zij schrijven het volgende: "Keti Koti is de jaarlijkse feestdag op 1 juli, waarop de afschaffing van de slavernij gevierd wordt. 1 juli is de dag van vieren, 30 juni is de dag van bezinning en besef. De gemeente Arnhem is zeer actief in de herdenking. Op 30 juni is de officiële herdenking in park Zypendaal in Arnhem van 17.00 tot 19.00 uur. Het programma bestaat uit toespraken van de burgemeester en de voorzitter van de Stichting Comité 30 juni-1 juli Arnhem. Er is muziek, spoken word en een moment van stilte. De locatie Park Zypendaal heeft historische betekenis en maakt de relatie met het slavernijverleden zichtbaar. Martine Nijveld, Wil van Egmond en Bas van Helden, de voorbereidingsgroep van de dienst op de 28e, gaan erheen. Maar natuurlijk gaan we graag samen met anderen: wie mee wil, kan ná de dienst contact met ons opnemen. Dan spreken we met elkaar af hoe we erheen gaan." Wil van Egmond, Bas van Helden en ds. Martine Nijveld. Ben je niet in de dienst, klik hier voor contactgegevens. Meer weten, klik hier voor programmaboekje Keti Koti Arnhem. | ||
| terug | ||
logo_kerk.jpg)


28-06-2026
om
10.00